Η Βιολογία στο σχολείο

29 05 2007

Φέτος δίδαξα κι εγώ το πρώτο μου ιδιαίτερο Βιολογίας σε μαθητή τρίτης Λυκείου.Ε λοιπόν, πιστεύω ότι το επίπεδο της Βιολογίας στο σχολείο το έχουν ανεβάσει αρκετά. Μαθαίνουν τα παιδιά πολύ ωραία πράγματα για τις τεχνικές Μοριακής Βιολογίας που χρησιμοποιούμε στα εργαστήρια για παράδειγμα, εκτός από την Κλασική Γενετική ή την ανακάλυψη ότι το DNA είναι το γενετικό μας υλικό!

Το πρόβλημα όμως είναι ότι κανένας μαθητής δεν μπορεί να αντιληφθεί, πόσο άσχετο είναι αυτό στο οποίο υπόκειται σε σχέση με την πραγματική Βιολογία. Και μιλάω βέβαια κυρίως για την Μοριακή Βιολογία. Πρέπει, πιστεύω, να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι κυρίως Βιολογία στις μέρες μας δεν είναι να διαβάζεις βιβλία και να μαθαίνεις την θεωρία.. Είναι αυτό που έρχεται μετά, να κάνεις δηλαδή την θεωρία πράξη, να σχεδιάζεις πειράματα μέσα από τα θεωρητικά που ήδη έχουν γίνει γνώση.

Καλό είναι ο μαθητής να ανακαλύπτει την ήδη υπάρχουσα γνώση, δεν λέω, αλλά το βασικότερο είναι να του δώσειςνα καταλάβει που χρειάζεται αυτή η γνώση..

Τεσπα, αυτό που θέλω να πω σε μια πρόταση είναι πως πρέπει σε κάθε περίπτωση, κάθε τάξη τουλάχιστο της θετικής κατεύθυνσης να κάνει ένα πείραμα κλωνοποίησης σε κάποιο εργαστήριο (ούτε μου πέρασε από το μυαλό να προτείνω να φτιαχτούν εργαστήρια μέσα στα σχολεία βεβαίως), να δει από κοντά έναν βιοαντιδραστήρα, ένα απλό εργαστήριο βρε αδερφέ. Φυγοκέντρους, hoods, petri, PCR, τέτοια απλά πράγματα.

Αλλά πιστεύω ότι είναι δύσκολο από τους συγγραφείς ενός βιβλίου εκ των οποίων οι περισσότεροι απέχουν από την έρευνα, να δώσουν αυτό στους μαθητές να το καταλάβουν. Οπότε, καθηγητές όλων των σχολείων, σας παροτρύνω- παρακαλώ, χρησιμοποιήστε όλα τα μέσα – φιλίες που έχετε να βρείτε ένα τρόπο να επισκεφθείτε με την τάξη σας ένα εργαστήριο μια και δυο φορές, έτσι ώστε τα παιδιά στα οποία αρέσει η Βιολογία να καταλάβουν ακριβώς περι τίνος πρόκειται..

Αυτά κατ’ αρχήν, περιμένω σχόλια από όλους και συνεχίζουμε φυσικά..

Advertisements

Ενέργειες

Information

2 Σχόλια

26 07 2007
Μαρια Λ.

Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες αλλά μην ξεχνάς πως βρισκόμαστε στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι διορισμένοι βιολόγοι δεν έχουν εργαστηριακή εμπειρία ή βαριούνται και κάνουν και τους μαθητές να βαριούνται ή στην χειρότερη περίπτωση σε κάποια σχολεία η Βιολογία διδάσκεται απο άλλους καθηγητές του ΠΕ04 και όχι βιολόγους . Συμφωνώ πως ο καλύτερος τρόπος θα ήταν να υπάρχει η δυνατότητα για πειράματα ή έστω slides και όχι η στεγνή μάθηση-αποστήθηση.

28 07 2007
alexpan

Γεια σου Μαρία Λ. Ευχαριστούμε για το comment σου! Τι μέγιστη ύβρις το να κάνει κάποιος άλλης ειδικότητας καθηγητής ΒΙολογία στους μαθητές ε? Και σε μένα είχε συμβεί θυμάμαι και στους περισσότρους από εμάς. Νομίζω πως αυτό αρχίζει να αλλάζει, ας με διορθώσουν οι νεότεροι της παρέας αν κάνω λάθος (ελπίζω να μην κάνω).
Αλέξης Π.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: