4ο θέμα Βιολογία Θετικής

31 05 2007

Γεια σας,

Επειδή κάποιος μαθητής μου έλυσε το τέταρτο θέμα στη Βιολογία Θετικής με κάπως διαφορετικό τρόπο από αυτούς που βλέπω να προτείνονται, θα θελα να σας ρωτήσω αν θα τον πέρνατε εσείς για σωστό.

Ο μαθητής αυτός, στο τελευταίο ερώτημα που ρωτά να βρεθεί η πιθανότητα κάποιου παιδιού να έχει και τους δύο υποτελείς φαινότυπους, δεν έκανε διυβριδισμό και τετράγωνο του Punnet για τα δύο χαρακτηριστικά μαζί, αλλά βρήκε την πιθανότητα για την απόκτηση του κάθε χαρακτηριστικού και μετά χρησιμοποίησε τις μαθηματικές του γνώσεις. Δηλαδή, πολλαπλασίασε τις δύο πιθανότητες. Το αποτέλεσμα είναι σωστό και από μαθηματικής άποψης ο τρόπος σκέψης στέκει.

Ποια είναι η γνώμη σας??

thanx

Advertisements

Ενέργειες

Information

4 Σχόλια

2 06 2007
hfr

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη λύση που έδωσε ο μαθητής. Εύχομαι ωστόσο τη γνώμη του, τη γνώμη σου και τη δική μου, να την συμμερίζεται και ο διορθωτής του γραπτού του.
Κατά τα άλλα συγχαρητήρια για το νέο blog, ευχαριστώ για την συμπερίληψή του blog μου στα προτεινόμενα (όπως και του biology4u) και επίσης μια μικρή επισήμανση: Δεν θα έβλαπτε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για όσους επισκέπτες θα ήθελαν να επικοινωνήσουν μαζί σου.
Καλή δύναμη!

5 06 2007
Kokinos

Γεγονός είναι πάντως -αν και τεχνικά η λύση του hfr και τα σχόλια είναι σωστά- ότι στην βιολογία η κληρονομιά είναι συνολική και όχι αποσπασματική και διαχωρισμένη
Καλή αρχή ..νέε
Κοκινολαίμης

5 06 2007
alexpan

@ hfr -> το ίδιο ελπίζω κι εγώ κύριε hfr, γιατί είδα ένα παιδί να αγαπάει την Βιολογία εξαιτίας μου, κι αν αυτό συνδυαστεί με τον καλύτερο δυνατό βαθμό θα είναι πραγματικά το καλύτερο «αποτέλεσμα» μου για φέτος..(καλύτερο κι από όλα αυτά που βγάζουμε στο εργαστήριο μαζί!)

@ kokinos -> τελικά κύριε kokinos δεν το κατάλαβα, ποια είναι η γνώμη σας για την λύση??

7 06 2007
exbio

Λέω απλά οτι «τεχνικά» είναι σωστές και οι δύο λύσεις, ωστόσο στην φιλοσοφία της βιολογίας η απομόνωση ιδιοτήτων, λειτουργιών κτλ δηλ. η αναγωγιστική προσέγγιση έχει βοηθήσει την έρευνα η την επικοινωνία μας η …τα θέματα των πανελλαδικών κα εξετάσεων, ΟΜΩΣ δεν έχει ουδεμία σχέση με τα φαινόμενα της ζωής! Άρα ?
Όσο αφορά την αγάπη που δημιουργείται στο παιδί για την βιολογία απο το αντικείμενο η/και τον δάσκαλο (ο δάσκαλός του στο σχολείο έχει τον κύριο ρόλο), αυτό είναι ένα γνωστό «κοινωνικό σύνδρομο»: Αγαπάνε την βιολογία, μέχρις ότου φθάσουν να αποφασίσουν επάγγελμα! Εκεί θα ρωτήσουν : «Σαν βιολόγος που θα δουλέψω?» Η λένε κατάμουτρα στον δάσκαλό τους : «Θα γίνω καθηγητής σαν εσάς?».
*»άσχετο» : Η αναγωγιστική προσέγγιση της βιολογίας έχει …επιτρέψει σε άλλους επιστήμονες να ζούν απο την βιολογία σε βάρος των βιολόγων και μικρότατο «κέρδος» για την βιολογία.
Κοκκινολαίμης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: